חשיבותו של מכון גמילה מסמים ו/או אלכוהול בתהליך השיקום

התמכרות לסמים נחשבת לאחת מההתמכרויות הקשות ביותר. המכור מפתח תלות נפשית ופיזית במושא ההתמכרות – מה שעלול להוביל למצב של אובדן שליטה ובמקרים של התמכרות לסמים קשים, גם לתופעות פיזיות הבאות לידי ביטוי בכאבים קשים עד לצריכת המנה.

התמכרות לסמים טומנת בחובה פגיעה קשה בכל תחומי החיים והיא משפיעה לא רק על המכור עצמו, אלא גם על משפחתו ועל סביבתו הקרובה.

האור בקצה המנהרה, יכול להגיע בצורה של מכון גמילה מסמים, אשר ייעודו לגמול אנשים מאותה התמכרות, בתהליך אשר אורך בדרך כלל מספר חודשים. במסגרת הטיפול מוצעים מגוון רחב של טיפולים ופעילויות, המועברים על-ידי רופאים, פסיכולוגים ואנשי מקצוע מנוסים וכל תפקידם הוא לאפשר למטופל/לאדם המכור להיגמל ולהשתקם.

מי מתאים להגיע למכון גמילה ושיקום מסמים?

מכון גמילה מסמים מיועד למכורים בכל קשת הגילאים: בני נוער, בוגרים ואנשים מבוגרים – כי אף פעם לא מאוחר מדי לשנות את החיים ולהיגמל מסמים.

לרוב מכוני גמילה, כמו ה”פניקס”, ערוכים לטפל גם באנשים המכורים לסמים קשים מסוגים שונים, כמו הרואין, קריסטל מת ועוד, וגם באנשים המכורים לאלכוהול או אפילו בהתמכרות להימורים.

כמובן, שבטרם בחירת מכון גמילה, כדאי לוודא שאותו מכון, מתמחה באופן פרטני בגמילה מאותו מושא ההתמכרות.

הליך הגמילה במכון

הליך גמילה מסמים מורכב למעשה ממספר שלבים, אשר מעורבים בהם, אנשי מקצוע שונים: רופאים, מדריכים ואנשי מקצוע נוספים אשר עברו הכשרה ייעודית לביצוע עבודתם.

הליך הגמילה מצריך בשלב הראשון את הגמילה הפיזית מהסמים, כאשר במקביל ובהמשך התהליך מתקיימות גם פעילויות שונות כמו: טיפולים קבוצתיים ואישיים ופעילויות כגון: מדיטציה, התעמלות, ציור, פסיכודרמה ועוד..

השלבים הבאים המגיעים לאחר הגמילה הפיזית, יעסקו בשיקום המטופל: שיקום היחסים הזוגיים, המשפחתיים או החברתיים אשר נפגעו בצורה משמעותית בהליך התמכרות לסמים. בנוסף, נעשה שיקום תעסוקתי, כאשר המטרה היא לסייע לאדם המשתקם לחזור לשוק העבודה או לעלות על דרך  תעסוקתית חדשה – בין אם על ידי הרשמה לקורסים או הכשרות מקצועיות ובין אם על ידי מציאת עבודה אשר תואמת את כישוריו ויכולותיו.

חשוב לציין, שבהליך השיקום למשפחה ולחברים של המשתקם, יש השפעה רבה על ההצלחה ולכן הם מוזמנים ברוב המקרים לקחת בו חלק פעיל ולתמוך בבן משפחתם.

עלות ומימון האישפוז במכון גמילה

אשפוז במכון גמילה כרוך בהוצאה כספית לא קטנה, שכן מי שמגיע לשם זוכה לקשת רחבה של שירותים מצד אנשי מקצוע מוסמכים, לצד לינה, תרופות, ארוחות והוצאות מחייה.

יחד עם זאת, כל אדם שהינו מכור מוציא סכומי כסף גבוהים על מושאי ההתמכרות שלו, כך שמעבר לעובדה שאשפוז במכון גמילה, מאפשר לאותו אדם חיים חדשים ונקיים מסמים, בטווח הארוך, הוא גם יחסוך לו סכומים גדולים של כסף.

מכיוון שאשפוז במכון גמילה יכול במלוא מובן המילה להציל חיים, חשוב מאוד לעשות כל המתאפשר על מנת לגייס את הכסף: הלוואה מהבנק, הלוואה מחברים או ממשפחה או אפילו גיוס המונים למטרה מהווים כפעולות לגיטימיות בפעולות חשובות מהסוג הזה.

כאמור, בכוחו של אשפוז במכון של גמילה לסמים להחזיר למכור את השליטה בחיים ולאפשר לו לשקם את כל תחומי החיים אשר נפגעו כתוצאה מההתמכרות.

יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל אותן התועלות, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את מכון הגמילה בקפידה ולוודא שהוא כולל את כל מערך השירותים והכלים אשר נדרשים בהליך גמילה יסודי ואיכותי והחדשות הטובות הן שאתם נמצאים בכתובת האיכותית והנכונה ביותר למטרה, מכל בחינה.