התמכרות להרואין ותהליך גמילה

קצת על הרואין

הרואין נחשב לאחד הסמים המוכרים בעולם, אם לא המוכר ביותר. נתונים מראים כי הרואין מהווה גורם התמכרות מרכזי ביותר ברחבי העולם, ולצערנו לא אחת רבים מאבדים את חייהם בשל ההתמכרות לסם זה. לא זו בלבד, בשנים האחרונות עולה באופן דרסטי מספר המתים בשל התמכרות להרואין.

בזמנים כאלו, חשוב להיות מודעים לאפשרויות ההחלמה שנתונות לכם, באם אתם נוטים לקחת הרואין מעת לעת, או שיש לכם מכרים כאלו ואתם מעוניינים לעזור ולסייע להם. קיימים מכונים רבים ושלל אפשרויות בכל הנוגע לאפשרויות טיפול לגמילה מהרואין, בארץ ומחוצה לה.

ההתמכרות להרואין איננה משחק ילדים, ולפיכך חשוב לבחור במכון גמילה מוכר ובעל שם, בכדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר בתחום.

תהליך גמילה מהרואין

הרומן המתמשך עם ההרואין אינו מתרחש בין לילה, כי אם במשך תקופה ארוכה של התמכרות לסם. אשר על כן, ובאופן טבעי, גם הליך הגמילה הכה חיוני אינו יכול לארוך זמן מועט, ועליו להיות ממושך ואפקטיבי.

הצעד הראשון של הגמילה מכונה גמילה פיזית מהרואין, הדורש עזרה של מומחים מקצועיים בתחום. כאשר מתחילה הגמילה הפיזית, מתרחש בגוף תהליך המכונה ‘detox’, במסגרתה הגוף מתחיל תהליך של גירוש חומרים רעילים וזרים, אשר חדרו לגוף עקב אותו שימוש בהרואין.

קשיים רבים עלולים לצוץ מפני האדם העובר גמילה פיזית מהרואין, כאשר משך הזמן וכמויות הצריכה הם הגורמים המשמעותיים המשפיעים על הליך הגמילה. על אף שנדמה כי הליך הגמילה הפיזית מהרואין הוא השלב הקשה ביותר, חשוב לדעת כי לאחריו מגיע השלב הקשה והמשמעותי ביותר.

שלב זה, שהוא מעין שלב פסיכולוגי, במסגרתו הגוף והמוח נדרשים להסתגל ליום שאחרי, היום בו החומר אליו הגוף הורגל מדי יום אינו מגיע יותר לגוף. הימים הראשונים לאחר הפסקת השימוש בהרואין (לרוב בין שלושה לארבעה ימים) נחשבים לימים הקשים ביותר בקרב המכורים.

בזמן זה נסיגת החומרים הזרים מהגוף נמצאת בשיאה, ולכך מצטרפים תסמינים קשים בנוסף לתשוקה העזה להרואין כמובן. מצבי רוח משתנים, דיכאון, התכווצויות בטן עזות, הזעות קרות, עיניים מימיות, אי – שט, שלשולים, חום, בחילות הקאות, לחץ דם גבוה ועוד.

הקשיים הללו, והגעגועים העזים לאותו החומר, הן הסיבות העיקריות לכך שאנשים רבים אשר מנסים להיגמל באופן עצמאי מהרואין ומשאר סוגי התמכרויות, נשלים במשימתם ועד מהרה מוצאים עצמם חוזרים להרגליהם הישנים.

במקרים רבים החזרה להרואין לאחר ניסיון הגמילה העצמאי, כרוך בתוכו שימוש בכמות ובתדירות גדולה בהשוואה לשימוש בעבר, מה שמגביר את הסיכון לפגיעה פיזית.

התמודדות בתהליך הגמילה וסיוע מקצועי

בדיוק בשל אותן הסיבות אשר מנינו קודם, אשר מכשילות ניסיונות גמילה עצמאיים מהרואין, הוקם מרכז השיקום פניקס.

מרכז השיקום פניקס פועל בארץ ובחו”ל, ולו הצלחות רבות בסיוע מקצועי לגמילה מהרואין ושאר התמכרויות לסמים אחרים.

אמנם, התסמינים הכרוכים בניסיון הגמילה שהזכרנו לעיל אינם נוטים בדרך כלל להוביל לסכנת חיים, למעט מקרים קיצוניים במיוחד, אולם באופן טבעי הם מקשים על הליך הגמילה והופכים אותו לסיוטי.

אנשי מקצוע מיומנים במרפאה של פניקס יודעים כיצד להתמודד עם תסמינים אלו, הן בפן הפיזי רפואי והן בפו הפסיכולוגי. על ידי כך, הליך הטיפול נעשה קל בהרבה.
הנגמל מרגיש שיש לו בית תומך מסביבו, בייחוד כאשר הוא רואה שהוא לא מתמודד לבד עם הגמילה – למכון מגיעים מכורים רבים אשר מתמודדים יחד עם ניסיון הגמילה.

אז אם תם מכורים להרואין או מכירים אנשים מכורים, פנו עוד היום לפניקס ותזכו להציל חיים.