התמכרות לאלכוהול ותהליך גמילה

אלכוהול נחשב לאחד מסוגי ההתמכרויות הנפוצים בעולם, וככל הנראה גם הנפוץ ביותר.

למעשה, האלכוהול מתפקד כסם לכל דבר ועניין, למרות שרבים אינם מחשיבים אותו כסם. זאת, בין היתר בשל העובדה שאלכוהול נחשב חוקי במרבית מדינות העולם, בייחוד במדינות העולם המערבי.

אף על פי כן, רבים האנשים אשר מוצאים את מותם מצריכת יתר של אלכוהול, כאשר נתונים מצביעים על כך שהעניין הפך כה נפוץ, עד כדי כך שמספר מקרי המוות מצריכת יתר של אלכוהול נחשב לשלישי בגודלו מתוך גורמי המוות אותם ניתן למנוע.

התמכרות לאלכוהול, בדומה להתמכרויות רבות נוספות, איה קלה להפסקה. מכורים רבים מתעוררים יום אחד ומגלים כי הם הפריזו עם שתיית האלכוהול, וכי ברצונם לחדול משתיית האלכוהול בבת אחת. ניסיונות שכאלו נכשלים ברובם, הואיל וההרגל שנוצר אצל האדם לשתיית האלכוהול, בד בבד עם הרצון העז לשתייה חזקים יותר מהרצון להיגמל.
אנשים אשר כשלו בניסיונם בעבר מעידים כי הכישלון גרם לאיבוד תקווה, ייאוש ותחושת אכזבה. בכדי להפיג את התחושות הללו הם מצאועצמם פונים למזורם הקבוע, הלא הוא האלכוהול, והתחילו לשתות בכמויות עוד יותר גדולות מהרגיל.

חשוב לדעת כי פגיעה גופנית מצריכת יתר של אלכוהול עלולה להיות מידית, ללא התרעה מוקדמת, ובמקרים לא מעטים כפי שנוכחנו לדעת אף הרסנית.

מה להמליץ לאנשים מכורים לאלכוהול?

כפי שראינו, תהליך של גמילה מאלכוהול והפסקת השתייה מורכב למדי, ואינו נפתר באופן מיידי או על ידי קסמים. אם אחד מחבריכם סובל מהתמכרות לאלכוהול, או שאתם בעצמכם רוצים להפסיק עם כמויות האלכוהול הגבוהות שאתם צורכים מדי יום ושבוע, כדאי לפנות לטיפול לגמילה מאלכוהול.

במסגרת הטיפול, מומחים מקצועיים עתידים לעבור יחד עם מספר אנשים הסובלים מתופעה דומה, תהליך מושקע, אשר בסיומו כמות האלכוהול הנצרכת פוחתת בהרבה.

ככלל, טיפול לגמילה מאלכוהול כולל לרוב מספר שלבים. בשלב הראשון, עובר המכור לאלכוהול גמילה פיזית האורכת כ4-5 שבועות. לא די בשלב זה על מנת להיגמל מההתמכרות, וחובה להמשיך בטיפול, אשר יכלול התאוששות של הגוף מהצריכה האלכוהולית, ולאחר מכן בקרה ממושכת.   

למה לעבור גמילה מאלכוהול במרכז השיקום של פניקס?

פניקס נחשב לאחד ממרכזי הגמילה הטובים והמקצועיים בארץ. המרכז ממוקם בראשון לציון, ומקבל אליו מכורים מכל רחבי הארץ בדרגות התמכרות שונות.

לאורך כל הטיפול, מספק המרכז ייעוץ וליווי פסיכולוגי למטופל, מתוך הבנת הצרכים שלו, וההבנה כי הצריכה איננה הבעיה המרכזית כי אם מחלה פסיכולוגית אשר גורמת לגירויים ולרצון העז לצרוך אלכוהול.

אנשים רבים שצרכו אלכוהול בכמויות מוגזמות ואיבדו כל תקווה, מצאו את תרופתם דווקא אצלנו בפניקס. ראשית, לרשותנו מגוון רחב של טיפולים מקצועיים המוכרים ברמה הבינלאומית, ובנוסף אצלנו תוכלו ליהנות מדיסקרטיות מלאה, אווירה ביתית ותומכת, מתחילת הטיפול ועד לסוף הליך ההחלמה.