גמילה מסמים קלים

הזמינות של סמים קלים ובעיקר חשיש וגראס היא גבוהה, ואנשים רבים מכל שכבות האוכלוסייה, משתמשים בהם, בתדירות כזאת או אחרת. בניגוד לסמים קשים, הליך ההתמכרות לסמים קלים הוא איטי, לא תמיד ניתן להבחין בנזקים אשר נגרמים כתוצאה מהשימוש בהם. לכן, גם אנשים אשר מפתחים בהם תלות, לא ירגישו במקרים רבים שהם מכורים, וברוב המקרים גם לא ינקטו בצעדים מטעמם לצורך גמילה.  זאת מכיוון שהשימוש בסמים קלים, לא מפריע ברוב המקרים לניהול חיים נורמטיביים, וגם אנשי משפחה רבים, המחזיקים בקריירה מכובדת, מעידים על עצמם כי הם משתמשים בסמים קלים, ואין להם שום כוונה להפסיק.

ההשפעות של סמים קלים

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על ההשפעות החיוביות של צמח הקנאביס (ממנו מופקים החשיש והגראס המהווים את הסמים הקלים הנפוצים ביותר בישראל), ובעיקר על חולים במחלות חשוכות מרפא, או כאלו המתמודדים עם כאבים כרוניים ונעזרים בו לשם הפגתם. אבל כאן חשוב להבהיר שגם אם הצמח אכן טומן בחובו סגולות כאלו ואחרות, עדיין ניתן להתמכר אליו ולפתח בו תלות – וכאן בעצם טמונה הבעייתיות של שימוש בסמים קלים. אנשים המתמכרים לסמים קלים, יכולים למצוא את עצמם עם הזמן נכנסים למעגל של עייפות תמידית, חוסר מוטיבציה או רצון לקחת חלק בסיטואציות חברתיות שונות. בנוסף, נמצא קשר בין שימוש ממושך בסמים קלים לבין חרדות ודיכאון.

תהליך הגמילה מסמים קלים

למרות שגמילה מסמים קלים איננה טומנת בחובה התמודדות עם מצבים פיזיים קשים כמו במקרים של גמילה מסמים קשים, עדיין, מדובר בהליך מורכב, אשר יכול לקחת זמן.
זמן הגמילה הממוצע ינוע ברוב המקרים בין 3 חודשים לחצי שנה.

הצעד הראשון אותו חשוב לעשות במסגרת התהליך הוא לגרום לנגמלים להבין את מצבם ולהעלות אצלם את המוטיבציה לגמילה. גמילה מסמים קלים לא מחייבת אשפוז, אך היא אמורה לערב בתוכה אנשי מקצוע שונים כמו: פסיכולוגים או פסיכיאטריים, מטפלים, מדריכים ואנשי מקצוע נוספים, אשר לכל אחד מהם תפקיד חשוב ומשפיע בדרך להשגת המטרה – הגמילה, והחזרה לחיים שהינם נטולי תלות בסמים.

זקוקים לייעוץ? רוצים לקבל עוד מידע? צרו איתנו קשר. דיסקרטיות מובטחת.