גמילה מאל אס די

 גמילה מאל אס די

אל-אס-די (LSD) הוא סם הזייה שמשנה את הדרך שבה אתה מרגיש ורואה דברים סביבך. זה משפיע גם על הדרך שבה אתה חושב על המציאות. לאחר שימוש ממושך בסם אל-אס-די, ניתן לראות תופעות לוואי חמורות בהיבט הנפשי והקוגניטיבי. יחד עם זאת כאשר התמכרות ל-LSD מטופלת  בשלבים הראשונים, ואז טיפול בהתמכרות LSD , גמילה מאל-אס-די, אפשרית בצורה יעילה.

התמכרות ל-LSD

LSD אינו נחשב לסם ממכר פיזית כמו רבים אחרים, כגון הרואין. המשך השימוש בסם של אל-אס-די יכול להוביל ל התמכרות ל-LSD הנלווית בשינויים פיזיים במוח שעשויים לדרוש התערבות רפואית וכן שינויים פסיכולוגיים שישפיעו על ההיבט הקוגניטיבי ועל ההתנהגות.

התמכרות ל-LSD היא בעלת השלכות חמורות ותופעות לוואי קיצוניות כגון: שינויים במצב הרוח, עליה בהזיות חושיות, חוסר שליטה בשרירים, לחץ דם גבוה יותר, קצב לב, קצב נשימה וטמפרטורת הגוף גבוהים בצורה קיצונית, תיאבון מופחת וכדומה.

במסגרת גמילה מאל-אס-די במרכזי שיקום וגמילה למיניהם, ישנם תסמיני גמילה מגוונים כגון: ירידה במשקל, רגשות אובדניים, פרנויה, אובדן זיכרון, פסיכוזה מתמשכת, חרדה, פלאשבקים מהעבר והפרעות בדיבור.

טיפול וגמילה מאל אס די

במרכזי שיקום וגמילה ניתן לטפל במכורים במסגרת גמילה מאל-אס-די. טיפול LSD מתחיל עם התערבות של חברים, אנשי רפואה ובני משפחה או באמצעות ההכרה כי ההתמכרות יצאה מכלל שליטה, ושצריך את העזרה של טיפול בגמילה מסמים.

 ניתן לטפל במסגרת טיפולית התנהגותית או קוגניטיבית, בהם המטופל משתף על רגשותיו ותחושותיו,  וכן טיפול קבוצתי בקהילה באמצעות 12 שלבים לגמילה מאל-אס-די. שיטת הטיפול בקהילה באמצעות 12 שלבים הוכח כיעיל ומוצלח לטווח ארוך. בכל מקרה, כל שיטות הטיפול מאפשרות הסתכלות לטווח הארוך ובחינת חלופות בריאות ומטרות טובות יותר בחיים, במסגרת טיפול וגמילה מאל-אס-די.