איך לגלות התמכרות אצל בני נוער לעישון סמים קלים?

התמכרות בני נוער לסמים

התמכרות לסמים מאפיינת בעיקר בני נוער וצעירים ולכן הורים חייבים להיות ערניים לכך. יש כמה סימנים מסויימים שמעידים על מצב השתכרות של הילד.

סימנים חיצוניים לשימוש בסמים קלים: שקיות מנייר כסף או מניילון עם חומר בצבע ירקרק, ירקרק-צהוב, ירקרק-חום, לפעמים עם כתובות שונות או עם ציורים על השקיות. אם מצאתם חבילה כזאת עם תווית בולטת אצל ילדיכם העניקו לזה תשומת לב ראויה.

סימנים רפואים לשימוש סמים קלים לעישון על ידי בני נוער: אישונים צרים או רחבים מדי, איבוד שליטה על התנהגות (חוסר מעצורים ותנועתיות יתר) ועל רגשות, שינויי מצב רוח, הפרעות קואורדינציה, הפרעת קצב הדיבור, תפישת ראיה ושמיעה יכולה להשתנות, יכולות להיות הזיות.

אם ביחד עם הסימנים האלה אין ריח של אלכוהול – זאת אומרת שנער נמצא בהשפעת הסמים. במצב הזה אין טעם לנסות להשפיע עליו – התגובה יכולה להיות בלתי צפויה ולהוביל לתוצאות מעציבות.

מה לעשות אם גיליתם לילדכם סימני שימוש בסמים קלים לעישון? לא צריך להטריד אותו עם שאלות על הסימנים האלה ואפילו עם שאלות “למה הוא כזה” – זה יכול שוב לגרום לו לשימוש בחומר מסוכן. פשוט צריך לעקוב בתשומת לב רבה אחרי הנער, מצב רוחו ומצבו הפיזי.

אם מצב בריאות והתנהגות ילדכם מעיד על שימוש ממושך בסמים קלים לעישון אל תתייאשו כי עדיין יש הרבה שיטות להחזיר אותו לחיים חברתיים:

  • תתמכו בילד שלכם, תמיכתכם היא דבר חיוני בשבילו למרות כל הנסיבות.
  • תראו לו ותגידו לו שאתם אוהבים אותו ומוכנים לעזור לו.
  • פנו בהקדם האפשרי לבעלי מקצוע שיעזרו גם לכם וגם לילד שלכם.

התערבות של מבוגרים במצב העשויה בעיתה חשובה מאוד כי הילדים חיים לפי העקרון “פה ועכשיו” בלבד ולא חושבים על העתיד.

עליכם לחשוב על העתיד! מרכז שיקום מהתמכרויות מספייס פניקס בישראל יעזור לכם בכך!