טיפול וגמילה מהתמכרות לאל אס די (LSD)

מהו אל-אס-די?

אל-אס-די הוא הלוצינוגן רב עוצמה שגורם להזיות שונות אצל בני אדם. לעיתים נטילת אל-אס-די גורמת לתחושת שחרור ומעוף, השלייה של ביקור בעולמות אחרים, מסע בזמן ובחלל. לעיתים התוצאה הפוכה ודמיון חולני מפתח מחזות זוועה שיוצרות בהלה הגורמת למעשים בלתי צפויים והתנהגות בלתי שפויה.
[השפעה דומה ישנה לפטריות הזיה למיניהן שאף הן מכילות הלוצינוגנים אשר מסוגלים לגרום לשינויים נפשיים לאורך זמן. בנוסף לכך קיימת סכנת הרעלה עקב צריכת פטריות מסוג זה.]

כיצד ניתן לזהות מכור ל-LSD?

במרבית המקרים, בני המשפחה מתקשים לזהות כי יקיריהם צורך סמים או אפילו הפך לנרקומן. לרוב, הם יזעיקו עזרה כאשר המצב הופך לקריטי ממש וצריכת הסמים הופכת לדבר בולט לעין.

הבעיה מתחילה כשיש סמים שכאשר צורכים אותם לראשונה, זה לא בולט לעין. אין להם השפעה כזאת גדולה וקשה להבחין כי האדם בכלל משתמש בהם. הורים לא יוכלו לדעת האם הילד שלהם צרך סמים במסיבה או אצל חברים שכן עדיין לא מדובר במינון יתר והמשתמש לא איבד שליטה.

בנפשו של משתמש באל-אס-די מתרחשים שינויים שברוב המקרים באים לידי ביטוי בפיצול האישיות והתודעה, בחוסר יכולת להבדיל בין הזיה למציאות, המצב שמסכן את המשתמש וזולתו עד כדי ניסיון התאבדות. כאן למעשה מתחילים להבחין בשינויים קטנים, החוזרים על עצמם כמו שינוי במצבי הרוח, התנהגות ותגובות. בשלב הזה, לרוב, מפנימים כי עובר משהו על יקירנו ומתחילים לדבר עמו/עימה ולהסביר כי אנו מעוניינים לסייע להם לטפל בהתמכרות.

כיצד נגמלים מסם קשה כמו LSD?

חשוב להבין כי ניתן להיגמל מסם קשה וממכר כ”כ כמו LSD, אבל זה לא משהו שניתן לעשות בתוך קירות הבית ורק באמצעות בני המשפחה. יש פתרון, אבל הוא דורש להיכנס למרכז שיקום מקצועי עם צוות מוסמך ובעל ניסיון, וכאן מרכז פניקס נכנסים לתמונה.
אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ע”מ שנוכל לעזור לכם לעזור ליקירכם.